با توجه به مهارت و تجربه ای که داریم، شما را تا انتهای مسیر درمانتان همراهی کرده و روند درمان شما را تضمین می نماییم.

می‌توانید با شماره ۰۹۳۷۱۳۰۹۳۷۶ در imo ، تلگرام و واتساپ با ما در ارتباط باشید یا با شماره ۰۹۰۲۱۳۳۲۸۵۴ مستقیم تماس بگیرید.

لیزر هموروئید خارجی یا ترومبوزه

لیزر هموروئید ترومبوزه

چرا لیزر بهترین درمان برای بیماری هموروئید ترومبوزه است؟

لیزر از روش های درمانی نوین و نسبتاً ناشناخته محسوب می شود که مزایای بالاتری نسبت به جراحی سنتی دارد. از مهم ترین مزایای لیزر می توان به سرپایی بودن، حداقل میزان درد و خونریزی اشاره کرد. افرادی که جراحی لیزر هموروئید ترومبوزه را انجام می دهند نیازی به بیهوشی، پانسمان و بستری در بیمارستان ندارند ، به همین دلیل بلافاصله بعد از لیزر می توانند زندگی خود را از سر بگیرند.

درمان هموروئید ترومبوزه

هموروئید خارجی (بواسیر خارجی) که نام دیگر آن هموروئید ترومبوزه نیز می باشد به این دلیل خارجی نامیده می شود که یک زائده ای از مقعد بیرون می زند(خارج از ناحیه مقعد) در ادامه این مطلب با لیزر هموروئید خارجی یا ترومبوزه همراه باشید.

هموروئید یا بواسیر خارجی چیست ؟

هموروئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد قرار می گیرد. این توده نسبت به تحریک و خونریزی حساس تر است و معمولا فرد احساس خارش شدید داشته و این توده با اولین خارش دچار خونریزی می شود. گاهی اوقات خون در کیسه ای در این هموروئید تجمع پیدا می کند. این کیسه خون بسیار دردناک، متورم، ملتهب و البته مستعد پاره شدن و خونریزی است.

علائم هموروئید ترومبوزه

• احساس خارش اطراف مقعد
  • تورم و التهاب در اطراف مقعد
  • خونریزی به هنگام اجابت مزاج
  • تجمع لخته خون در بافت بواسیر
  • احساس درد هنگام دفع مدفوع، نشستن و حتی پیاده روی

دلیل شایع مبتلا شدن به هموروئید خارجی

زور زدن هنگام دفع مدفوع می تواند منجر به خراش توده و خونریزی منجر شود. گاهی فشار به هموروئید می تواند توده را به سمت بیرون مقعد بیاورد. در این صورت به آن هموروئید خارجی می گویند که البته بسیار دردناک است.

ترومبوزه به معنای لخته می باشد، معمولاً فرد به دلیل فعالیت های سنگین و شدید ، برداشتن یک جسم سنگین، یا یک فشار یا یک استرس روحی دچار این بیماری می شود. در کتاب های درسی جراحی به ندرت از این موضوع یاد شده ولی در تجربه کاری بسیار شایع می باشد و وقتی از مریض پرسیده می شود، مشاهده می گردد طی یک روز تا یک هفته قبل از شروع این بیماری ، افراد یک استرس سنگین را پشت سر گذاشته اند.

هموروئید خارجی در خانم ها و آقایان

شیوع هموروئید خارجی بین خانم ها و آقایان تفاوت عمده ای ندارد، ولی برخی آمارها نشان می دهد آقایان مراجعه بیشتری به پزشک دارند. به گفته او همه افراد سالم جامعه ممکن است به درجاتی از هموروئید مبتلا باشند و در کسانی که یبوست طولانی مدت دارند، شیوع بواسیر بیشتر است. این یعنی اگر یبوست درمان شود، تا حد زیادی علائم بواسیر هم بهبود می یابد.

هشدار : باید مراقب باشیم خونریزی بواسیر را با خونریزی های دیگر اشتباه نگیریم. چون بواسیر یک اختلال خوش خیم و پاره شدن یک رگ سطحی است، ولی خونریزی می تواند علت های دیگری مثل برمدگی یا پولیپ داخل روده بزرگ، زخم روده بزرگ و یا در موارد نادری، سرطان های روده بزرگ داشته باشد.

این مطلب را در مورد درمان گیاهی هموروئید بخوانید

آیا هموروئید ترومبوزه به صورت خود به خود درمان می شود؟

خیر، این نوع از بواسیر نوعی حاد بوده و اگر در 48 ساعت اولیه اقدام به تخلیه لخته خون ایجاد شده نشود. تبدیل به گوشت اضافه و زائده اضافی در کنار مقعد می شود. همچنین درد و سوزش زیادی به همراه دارد.

لیزر بواسیر خارجی

لیزر هموروئید خارجی یکی از موثرترین روش های جراحی و درمان می باشد که نقش بسزای در درمان دارد. در واقع امروزه شاید یکی از راحت ترین نوع جراحی ها جراحی با لیزر باشد. در ذیل به مزایای لیزر بواسیر خارجی می پردازیم:

در چه صورت لیزر هموروئید ترومبوزه واجب است؟

• درد بسیار زیاد و خارج از تحمل
  • پاره شدن هموروئید ترومبوزه
  • زخم شدن هموروئید ترومبوزه
  • مراجعه بیمار در 48 ساعت اولیه بروز بیماری

مزایای درمان هموروئید خارجی با لیزر

• پس از لیزر بواسیر خارجی دیگر نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون) نیست که معمولا در جراحی سنتی بواسیر خارجی (جراحی با چاقو) اجباری و خارج کردن آن پس از جراحی بسیار دردناک است .
  • در لیزر هموروئید خارجی دیگر نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
  • بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.
  • درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است در عمل با لیزر وجود ندارد.
  • عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
  • این روش درمانی برای افرادی که به بیماری های سخت مانند ایدز میتلا هستند بسیار مفید است زیرا جراحی سنتی برای آن ها خطر آفرین می باشد.

ویدئو | هموروئید خارجی یا ترومبوزه

چرا کلینیک لیزر شفا؟

اين مركز اولين مركز درمان بيماريهای مقعد با ليزر از سال  1384 ميباشد و در طی اين مدت بيش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بيش از پانزده هزار عمل با ليزر در ان انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در ان گرديده است و هر روز نيز به آن افزوده ميگردد. در اين مركز مراجعين مبتلا به بیماری هموروئید خارجی ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاينه و پس از تشخيص دقیق بيماری راهكار مناسب به بيمار ارايه ميگردد اين درمان ميتواند شامل درمان دارویی يا درمان با ليزر هموروئید خارجی باشد كه در هر صورت باعث بهبود سريع بيمار بدون بستری شدن در بيمارستان و بيهوشي است و از روز بعد بيمار ميتواند سر كار خود حاضر شود.

جدول مقایسه جراحی ها