عوامل موثر در پیدایش کیست مویی

علت بیماری کیست مویی

علت کیست مویی معمولا ژنتیک می باشد. این مشکل که در مردان رایج تر از زنان میباشد؛ بیشتر برای نخستین بار در زمان بلوغ و هنگامی که رشد مو و فعالیت غدد چربی زیاد میشود افزایش می یابد.

سینوس مویی در اشخاصی که چاقی، پرمویی، و کسانی که زیادتر از دیگران عرق می کنند، و یا کارهای نشسته دارند یا لباس های تنگ می پوشند، بیشتر مشاهده می شود. اما می توان گفت علت اصلی کیست مویی، فرورفتن موهای این ناحیه به داخل پوست است .به همین علت این بیماری در افراد پرمو و افرادی که شغل نشسته دارند بیشتر دیده می‌شود.

عوامل موثر دیگر که سبب کیست مویی می گردند:

قطعا عامل ژنتیک یکی از مهمترین عامل های ایجاد کیست مویی می باشد و اگر شخصی از اعضای خانواده اش قبلا مبتلا به کیست مویی شده باشد احتمال اینکه این شخص نیز مبتلا شود افزایش می یابد.

کسانی که مشغول به شغل های کم تحرکی هستند که سبب نشستن طولانی شخص می شود بسیار نقش پر رنگ می باشد.

پر مو بودن نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر ایجا کیست مویی در انتهای دنبالچه می گردد.

نتیجه اضافه وزن نیز سبب  کم تحرکی فرد میشود که همین امر می تواند سب عرق نمودن گودی باسن شده و احتمال مبتلا شدن به کیست مویی افزایش می یابد.

ضربه خوردن به ناحیه نشیمنگاه از هر طریقی می تواند سبب پیدایش کیست در این ناحیه شود.

پوشیدن لباس تنگ چه لباس زیر و چه سایر لباس هایی که این ناحیه را تحت فشار قرار می دهند سبب این بیماری خواهند شد ترجیها بهتر هست که لباس های تنگی که مانع رسیدن هوا می شوند را نپوشیم.

عدم رعایت بهداشت نیز از سوی فرد می تواند نقش تاثیرگذاری در این بیماری داشته باشد.

معمولا مردان بدلیل داشتن موی زیاد در سنین نزدیک به 20 الی 40 سال بیشتر درگیر این بیماری خواهند شد.

مراحل کیست مویی

در جنگ جهانی دوم بیشتر از ۸۰ هزار سرباز به علت مشکلات مربوط به کیست مویی در بیمارستان بستری شدند که بیشتر آن‌ها راننده‌های جیپ یا شبیه آن بودند زیرا در این راننده‌ها ناحیه استخوان دنبالچه تحریک شده یا تحت فشار شدید بود. به همین علت به این بیماری، بیماری راننده‌های جیپ می‌گفتند.

رانندگی و نسشتن طولانی عامل کیست موییمهمترین عامل اصلی کیست مویی چیست ؟

یکی از مهمترین مولفه های پیدایش بیماری سینوس مویی مولفه هورمونال است که غالباً در زمان دوران نوجوانی و جوانی رخ می‌دهد که غدد ترشحی آن قسمت مقداری فعال‌تر می‌گردد، هنگامی که فعال گردد بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و احتمال دارد میکروبی نیز وارد بافت غده‌ای آن قسمت گردد و التهاب و تورم ایجاد کند. دلایل ارثی نیز می‌تواند در پدید آمدن آن تاثیر گذار باشد.

علت کیست موییعلایم‌ شایع‌ کیست مویی

در شرایط‌ عفونت‌ نکردن کیست، علامتی وجود‌ ندارد. علائم کیست مویی با ایجاد عفونت مشهود می گردد که شامل : تب‌ و لرز ، درد موقع نشستن ،  ترشح‌ چرک‌ ، اگر هنگام‌ نشستن‌ احساس‌ ناراحتی‌ می‌کنید، یک‌ بالش‌ مخصوص‌ در محل‌ نشستن‌ خود قرار دهید و  ورم، درد، قرمزی‌ و احساس‌ درد با لمس‌ می باشد جهت مطالب بیشتر علائم می توانید روی اینجا کلیک نمائید.

چگونگی درمان کیست مویی

در واقع تنها راه درمان کیست مویی به روش باز و بسه می باشد که لیزر کیست مویی به همراه بی حسی موضعی و در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به جراحی ، بدون بستری و بیهوشی و بدون درد و خونریزی صورت می گیرد.